Monday, September 7, 2009

LOST , RECALLED AND / OR FOUND

Ada kawan2 tanya, apahal nama aku tak ada dalam senarai lost and found yang pertama tu... sebenarnya banyak lagi... takat nie satu marka pun belum dicatatkan lagi... Ni di tambah..

a) Mohd Amin Salleh , orang Mata Ayarq. Mat Amin ni dari kecik dah sama-sama dengan aku... maksudnya dari sekolah rendah. Dia ni pemain bola, pemain hoki dan juga pengawas sekolah (monitor). la ni ada di Sabah, kerja dengan FELDA.

b) Norizan Mat @ Pak Mat. Ini bukan lelaki tapi perempuan sejati. Dia ni baik, sama lah dengan Mat Amin, kami dari sekolah rendah bersama. Pak Mat ni pandai, rasanya dulu ke US tapi la ni tak tahu kerja apa. Lepas form 5 langsung tak pernah jumpa.

c) Chong Chong Fook, la ni doktor. Buka Poliklinik Chong di Kangarq. Baru2 nie aku pergi ke Klinik dia , bawa mak aku yang tak berapa sihat. Dia tak ingat atau cam pun aku. Aku biasalah, orang tak ingat, aku pun tak rugi apa. Malas pula nak tegur, panjang pulak cerita.

d) Wahid @ Pak Kob. Nama pak kob nie sebab dia suka mencekup. Member aliran melayu, rapat dengan aku dan member2 lain. Jenis happy, suka melawak. Join kelab "SMOKER".

e) Shahril @ Cerek. Sama jugak dengan Pak Kob... jenis happy, suka menyanyi terutama nak ke bilik mandi. Simple, seronok berkawan dengan dia. Sportman jugak tapi tak tahu le dia pernah menang ke tidak. Ini pun AJK "SMOKER" club.

f) Norhishamudin Othman atau aku panggil "D" saja. member rapat tapi dia dari aliran melayu. Mak dia kawan mak aku. Ayah dia member ayah aku. Musim buah, seronok pergi kebun ayah dia (aku panggil cikgu Saman), buah memang mewah. D sekarang seorang pegawai polis di Perlis, dan pernah bertugas dengan PBB di Bosnia. Dia beli rumah dan menetap kat Beseri Jaya... projek perumahan di mana aku dan dia pernah jadi kuli kontrak .

g) Abdul Hadi, ni memang orang yang cukup baik, dari segi disiplin dan juga cara berkawan. Dia nie pernah jadi hero hari kanak-kanak sedunia. Menyelamatkan orang dari lemas. Pernah kerumah aku ... asal dekat Bandar Baru / Parit Buntar. Dengar cerita...pegawai tentera.

h) Norzaki @ Zaki. member aliran melayu hitam manis... mudah tersenyum manja tapi jangan main-main mudah jugak merajuk. Baik sebaik manusia...

i) Arshad @ Pak Cat.. aliran melayu jugak, baik tapi aku kurang rapat sangat, dia ada cara tersendiri.

j) Ibrahim @ Pak Him , dia ni orang Perak. Aliran melayu, tapi memang lah genius. Pandai betul dia nie, aku baik jugak dengan Brahim ni. Pakai spek, ala2 lama dulu.

k) Anita bt Ahmad, member sekelas aku. Nie perempuan tau... asal dekat Jelempok, satu kawasan antara Arau dengan Kodiang. Dia ni kira aktif jugak, tapi yang bestnya dia memang sporting habis. Dia dapat offer belajar di US, rasa2 kursus komputer... la ni tak tahu di mana dia berada.

l) Sharizan Saari, wonder woman, sport woman. Classmate aku jugak. Ni kalu jumpa memang tak kenal. Abang dia senior di sekolah yang sama...nampak macam serius. kerja kat Telekom.

m) Arina Shafie, ni cuma ksekelas dengan aku waktu subjek english kut. Tapi memang lah kenal sebab dari form one lagi. Badan agak gembal , bukan gemuk cuma berisi sikitttt.. tapi la ni cukup slim. Tak caya, pergi tengok kat Maybank Kangar... dia bekerja di sana dan aku kebetulan jumpa di bank tersebut.

No comments:

Post a Comment