Sunday, July 26, 2009

Jumpa kawan Lama - Bon

baru-baru ni aku balik ke Perlis, mak aku jatuh sakit. Jadi kena lah balik dan tengok keadaan dia. Tak lah serius, cuma batuk-batuk dan penat. Bila dah penat, nafas naik sesak dan terpaksa guna inhaler.

Petang Khamis tu, aku terpaksa bawa mak aku ke bahagian kecemasan hospital Kangar sebab mak aku naik pucat dan nafas dia tercungap-cungap. Jadi dia kena rawatan di bahagian tu, masukkan oxygen selama hampir setengah jam dan keadaan jadi pulih semula.

Di hospital Kangar, teringat aku akan seorang kawan lama, sekelas, yang bekerja di situ. Nama dia Syed Amir atau lebih dikenali sebagai Bon. Dia memang kerja kat hospital Kangar. memang member lama dan lama juga tak jumpa. Bon masih macam dulu, badan masih ok dan muka tak banyak berubah. Cara dan interaksi kami masih macam dulu.... teringat betul zaman sekolah dulu.

Aku juga ada bawa mak aku ke Polyclinic Chong. Dr Chong Chong Fook ini sebenar nya rakan sekolah. Dia tak ingat aku dan aku pun saja tengok reaksi dia. Sampai kesudah dia tak ingat aku. Aku biarkan saja. Tapi, Dr Chong yang aku kenal, sebenarnya masih macam dulu... ada gabra dan kelam kabut sikit...

Member-member lain aku tak sempat jumpa, masa terhad sebab aku kena hantar mak aku ke Rawang , Selangor... rumah kakak aku... kakak aku nak jaga mak aku sampai dia betul-betul baik.

No comments:

Post a Comment