Wednesday, June 24, 2009

Lana _ Suatu Permulaan

hari Ini Tanggal, 25hb Jun 2009, Memoir - Akhir Nya Ke Lana, di lancarkan tapi isi kandungannya akan di muatkan sedikit masa lagi. Hanya menceritakan perjalanan dari mula sehingga tercampak ke daerah bernama Lana , tak pernah di dengar suatu ketika dulu.

Lana, terletak dalam kawasan Punan Ba', Daerah Kecil Nangga Merit, Daerah Belaga, Bahagian Kapit, Sarawak. Ianya kawasan pendalaman, perjalanan ke sana mengambil masa, biasanya pada cuaca baik, 3 jam dari Bandar Bintulu, kalau cuaca kurang baik, laluan jalan balak ke sana akan mengambilmasa paling kurang empat jam... tertakluk kepada keadaan. Kalau benar-benar teruk, mungkin sampai 5 - 6 jam.

Satu cabaran terutama bagi mereka yang mula-mula datang ke mari, meneroka serta membangunkan projek dekat kawasan ini. Masyarakat etnik sini ialah kaum Punan, pembangunan projek di sini telah membuka peluang atau setidak-tidakmya membawa satu kemajuan atau perubahan terhadap cara hidup mereka.

Memoir ini jugak akan menyingkap kenangan indah semasa zaman sekolah dan semasa belajar di kolej dulu.

Pada kawan-kawan lama (mungkin ada lawan juga), kamu semua tetap saya ingat walaupun lama tak pernah jumpa atau bertanya kabar. "Lost contact".

No comments:

Post a Comment